Маркировка на дадена ключова дума или израз в съдържание на пост, кликването върху който отвежда потребителя във филтрирана страница в социалната мрежа по тази дума или израз. В нея може да се прочете какво споделят другите потребители за тази дума или израз, ако и те са ги маркирали с него.
Целта на употребата на хаштага е да даде възможност за по-лезно откриване на съдържание, което интересува потребителите.
Употребата на хаштагове в лични постове, бизнес фен страници, събития и постове в групи, в които потребителят членува, позволява достигане до по-голяма потенциална аудитория, както и намиране на още полезно съдържание.
Създаването на хаштаг става чрез поставяне на знака #непосредствено (слято) пред думата, която искаме да маркираме.
Хаштаговете са както инструмент за по-ефективно търсене, така и за групиране и филтриране на съдържание. Препоръчително хаштаговете, които създаваме да бъдат уникални и полезни.