ЗначениеБългарскиАнглийски
Мобилна рекламаMobile ad
Мобилната реклама е част от мобилния маркетинг и се появи с навлизането на смарт устройствата в ежедневието. Основната част от мобилната реклама е концентрирана към мобилните телефони. Чрез нея се разпространяват различни форми на мобилни съобщения чрез текст, картинка или мобилен брандинг. Предвид това, че мобилните телефони в световен план са 3 пъти повече от ТВ приемниците и около 5 пъти повече от лаптопите и настолните компютри, мобилната реклама разполага с огромен потенциал за навлизане и реализация.
Основен инструмент в мобилната реклама е мобилният банер, разположен в горната или долна част на заредената страница от сайта.
Ефективността на мобилната реклама може да се измерва по няколко начина:
- на база брой импресии/показвания (CPM)
- на база брой кликвания (CPC). Те от своя страна могат да водят към конкретни кликвания/избирания на телефонен номер в рекламата, което дава възможност за допълнителна отчетност на ефективността.
Мобилната реклама може да бъде в уеб медиа (сайт) или в мобилно приложение.
Мобилната реклама има някои ограничения, основно заради iOS платформата, която не поддържа флаш. Поради това кодирането на мобилните носители и среда трябва да бъде в HTML 5.