Интернет тълковен речник от Калипърс - Дигитална маркетинг агенция

Интернет тълковен речник

Провери думаАнглийски или Български
Значение
БългарскиАнглийски

Възвръщаемост на инвестициите ROI (Return on investment)

Възвръщаемост на инвестициите - или ROI - е показател, който помага да се определи колко приходи са получени за всяка инвестирана в даден елемент или дейност сума. В маркетинга ROI се използва, за да се прецени възвръщаемостта от определена реклама или маркетинг кампания и на база на това да се определи кои са най-ефективните техники за генериране на приходи за конкретния бизнес.

Повечето форми на ROI сравняват възвръщаемостта и разходите като изчисляват съотношение или процент. Обикновено, ако резултатът е по-голям от 0, това означава, че възвръщаемостта е по-голяма от разходите. Съответно ако по-малък от 0 – разходите са по-високи от възвърнатите средства.

ROI може да се смята по различни показатели и невинаги е толкова лесно да бъде изчислен. Най-популярен е т.нар. „прост“ ROI, който се изчислява като от приходите се извадят разходите и полученото число се раздели отново на разходите. Полученият резултат показва какъв процент възвръщаемост има направената инвестиция.