White paper е термин, който се отнася за документ, чието съдържание помага на читателите му да разберат някакъв проблем, да го разрешат или да вземат конкретно бизнес решение.
В маркетинга тези документи се използват, за да се промотират продукти и/или услуги, които компанията предлага. В тях се използват подбрани факти и логични аргументи, за да се подчертаят ползите от работа с компанията, за която се пишат.
White papers като инструмент се причисляват към content маркетинга. Те имат най-общо три разновидности:
- Описващи технически и/или бизнес ползи от продукт или услуга, която компанията предлага
- Даващи съвети относно конкретен въпрос
- Проблем/решение – описва даден проблем и предоставя решението му с помощта на продукт/услуга на компанията
Създаването на White Papers в една компания е ценен маркетинг инструмент, чиито предимства ще оценят всички нейни таргет групи.